بیمه مسافرتی

هر سفری هر چند خوشایند ممکن است با خطراتی همراه باشد . خطراتی که در صورت رخ دادن شیرینی سفر را برای ما تلخ خواهد کرد.با اطمینان می توان گفت بیمه مسافرتی سامان با ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارد یاوری شایسته و همراهی مطمئن برای ما می باشد


برای بسیاری از ما مهم است هنگامی که در خارج از کشور نیاز به یاری از سوی بیمه داشتیم بتوانیم مشکل پیش امده را براحتی و به زبان مادری خودمان بیان کنیم و به زبان فارسی راهنمایی بگیریم.اپراتور فارسی زبان یکی از مهم ترین ویژگی های بیمه مسافرتی سامان است .
تمام پولتان را خرج سفر کنید
یکی دیگر از ویژگی های این بیمه نامه پرداخت مستقیم خسارت میباشد.و این بدان معناست که نیازی نیست هزینه های پیش امده ناشی از حوادث را پرداخت کنیم و بعد از بیمه بگیریم بلکه پرداخت هزینه ها به مراکز درمانی و ... در   خارج از کشور بر عهده بیمه سامان می باشد
از مهم ترین خدمات بیمه مسافرتی سامان می توان به موارد زیر اشاره کرد
پرداخت هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور
جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در طول مدت سفردر صورت بروز بیماری یا وقوع حادثه
مساعدت حقوقی
مساعدت مالی و معنوی هنگام سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور
پرداخت هزينه هاي فوريت هاي دندان پزشكي
بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه شده به کشور
ارسال پیام ها و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری
خدمات مربوط به تأخیر در پرواز هواپیما
خدمات مربوط به تاخیر در ورود چمدان ها
بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه شده به کشور
بازگردادن کودکانی که بی سرپرست مانده اند
بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده
بازگرداندن جسد متوفی
نحوه درخواست کمک از بیمه

در صورت بروز هر گونه حادثه یا بیماری در خارج از کشور حداکثر تا 7 روز یا 168 ساعت با شماره 98218943 و یا 9614548356 تماس بگیرید و ضمن معرفی خود و اعلام شماره بیمه نامه و ادرس و تلفن موقعیت خود شرح مختصری نیز از مشکل بوجود امده اعلام نمایید.

لازم به ذکر است اعتبار بیمه نامه مسافرتی از زمان خروج از کشور اغاز می گردد و در طول سفر قابل تمدید نمی باشد.

در صورت عدم استفاده از بیمه نامه حداکثر تا 6 ماه پس از صدور صرفا با مراجعه به واحد صدور نسبت به فسخ بیمه نامه اقدام نمایید.

خدمات کمک رسانی در سفر

شرکت بیمه سامان خدمات کمک رسانی در خارج از کشور را مشروط بر اینکه طول مدت سفر بیش از 92 روز متوالی نباشد ارایه می نماید.اما این بدین معنا نیست که بیمه 6 ماهه یا 1 ساله اعتبار نداشته باشد. بلکه بدین معناست که مثلا در طول 1 سال چند سفر هر کدام حداکثر 92 روز در خارج از کشور شخص مسافر تحت پوشش است.

هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور

در صورتی که در خارج از کشور بیمه شده دچار صدمه یا حادثه گردد شرکت کمک رسان هزینه های معمول و متداول پزشکی شامل بستری شدن و جراحی و معاینات پزشکی و داروی تجویز شده را می پردازد و تلفنی برای بهبود کیفیت معالجه با مسئولین بیمارستان در تماس خواهد بود.فرانشیز این مورد 25 یورو می باشد که در صورت بستری شدن بیش از 24 ساعت و یا صدمات حاد صفر است.

 

جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشورمحل اقامت در طول مدت سفر در اثر بیماری یا حادثه:

در صورتی که برای بیمه شده حادثه یا صدمه ای وارد اید در صورت لزوم و نبود امکانات پزشکی یا تیم مجرب و صلاحدید شرکت کمک رسان بیمه شده را به کشور محل اقامت وی منتقل می نمایند. تیم کمک رسان با مشورت با تیم پزشکی معالج در مورد نحوه انتقال بیمه شده تصمیم خواهد گرفت .در صورتی که صدمه جزیی باشد با امبولانس و در صورت لزوم با امبولانس هوایی انتقال انجام خواهد گرفت.

پرداخت هزینه فوریت های دندانپزشکی

در صورت بروز فوریت دندانپزشکی شرکت کمک رسانی هزینه های مربوط به دندان درد و درمان عفونت و کشیدن دندان را با کسر 25 یورو فرانشیز در هر مورد در خارج از کشور پرداخت خواهد نمود.

بازگرداندن جسد متوفی

در صورت فوت بیمه شده در خارج از کشور شرکت کمک رسان تمهیدات لازم برای انتقال جسد متوفی را به محل خاکسپاری در کشور محل اقامت و یا به محل مراسم ترحیم فراهم می نماید.

لازم به ذکر است هزینه خاکسپاری و یا مجلس ترحیم جزو تعهدات بیمه نمی باشد.

بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه شده به کشور محل اقامت

به محض بستری شدن بیمه شده در اثر حادثه یا بیماری مشمول پوشش بیمه نامه بیش از 10 روز و یا فوت بیمه شده شرکت کمک رسان یکی از اعضای بلافصل خانواده بیمه شده را که همراه وی در سفر است در صورتی که خود شخصا نتواند با وسیله شخصی به کشور محل اقامت باز گردد و یا نتواند با وسیله ای که با ان به سفر امده برگردد را به کشور محل اقامت باز می گرداند.

سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده

در صورتی که بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری بیش از 10 روز در سفر در بیمارستان بستری شود شرکت کمک رسان هزینه رفت و برگشت یکی از اعضای بلافصل خانواده بیمه شده را به همراه هزینه اقامت تا سقف 60 یورو در روز تا 15 روز پرداخت می نماید

مساعدت حقوقی

در صورتی که شخص بیمه شده در خارج از کشور در رابطه با خساراتی که به صورت اتفاقی به اشخاص ثالث وارد کرده است و یا عدم رعایت قوانین و مقررات محلی همچون یه شهروند ساده تحت تعقیب قرار بگیرد به استثنای مسیولیت وسیله نقلیه موتوری شرکت کمک رسان دفاع قانونی لازم را انجام و هزینه دفاع قانونی وی را تا سقف 1500 یورو می پردازد.

فقدان گذرنامه ، گواهینامه و شناسنامه در خارج از کشور:

در صورت گم شدن یا سرقت گذرنامه یا شناسنامه یا گواهینامه رانندگی شرکت کمک رسان ضمن ارایه اطلاعات لازم در رابطه با مراحل پیگیری و در خواست مدارک و نحوه صدور المثنی هزینه جابجایی و صدور المثنی مدارک را تا سقف 200 یورو می پردازد.

بازگرداندن کودکانی که بی سرپرست مانده اند.

در صورتی که بیمه شده فوت نماید و جسد وی توسط شرکت کمک رسان منتقل شود یا بر اثر بیماری  فرد بیمه شده به کشورش منتقل شود شرکت کمک رسان هزینه برگشت فرزند زیر 15 سال وی را با سرپرستی یک بزرگسال می پردازد.

ارسال پیام ها و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری

شرکت کمک رسان مسیولیت ارسال پیام های اضطراری بیمه شده را در ارتباط با حوادث مشمول پوشش این بیمه نامه بر عهده خواهد گرفت.به تقاضای بیمه شده ، شرکت کمک رسان اطلاعات پایه درباره مراجع درمانی نظیر نام پزشکان ، متخصصین ، دندانپزشکان یا پیرا پزشکان نزدیک به محل ، نشانی بیمارستانها ، مراکز پزشکی ، داروخانه ها و امبولانس ها را به استثنا مراکز تشخیص پزشکی در اختیار بیمه شده قرار خواهد داد.

بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده:

در صورتی که یکی از اعضای خانواده بیمه بیمه شده (تا درجه دوم) فوت نماید و بیمه شده نتواند به سفر خود ادامه دهد با ارایه گواهی فوت و در صورتی که خود نتواند به کشور محل اقامت برگردد و یا نتواند با وسیله ای که برای سفر اجاره شده برگردد شرکت کمک رسان هزینه بازگشت وی را می پردازد.

تحویل دارو

شرکت بیمه سامان هزینه های ارسال داروبرای بیمه شده حتی در صورتی که توسط پزشک معالج در داخل کشور تجویز شده باشد به محل اقامت وی در خارج از کشور می پردازد.

تاخیر در رسیدن چمدان ها

چنانچه بار همراه و تحویل شده ذینفع ظرف مدت 12 ساعت از زمان ورود او به مقصد تعیین شده پرواز  به استثنا کشور محل اقامت ایران به او تحویل نشود شرکت کمک رسان هزینه هایی که  وی در مقصد جهت خرید اضطراری البسه و لوازم بهداشتی ضروری تا زمان دریافت چمدان یا 48 ساعت (هرکدام زودتر رخ دهد) متحمل شده است را تا سقف 250 یورو جبران خواهد نمود.برای دریافت خسارت ذینفع باید گواهی کتبی از شرکت هواپیمایی مربوطه  که در ان مدت تاخیر به ساعت و علت تاخیر و نیز اصل صورتحساب ها را به شرکت کمک رسان ارایه نماید

مفقود شدن چمدان های تحویل شده

چنانچه بار همراه و تحویل شده مسافر ظرف 48 ساعت از ورود او به مقصد به وی تحویل نشود (به استثنا کشور محل اقامت ایران) شرکت کمک رسان به ذینفع تا مبلغ 800 یورو به ازا هر کیلو 20 یورو  و حداکثر تا 40 کیلوگرم به منظور تامین هزینه های متحمل شده  ظرف مدت 48 ساعت برای خرید ضروری البسه و لوازم بهداشتی و آرایشی اساسی پرداخت می نماید.گواهی کتبی از شرکت هواپیمایی مبنی بر تایید خسارت و وزن بار به کیلو گرم و نیز اصل صورتحساب های خرید مورد نیاز است.

یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی:

شرکت کمک رسان راهنمایی های لازم را در خصوص نحوه گزارش سرقت  یا فقدان بار و ملزومات مشخص  را به بیمه گذار ارایه نموده و برای یافتن انها همکاری خواهند نمود.در صورت یافت شدن ملزومات مذکور ، شرکت حمل کننده ، انتقال ان را به مقصد مورد بیمه گذار  یا کشور محل اقامت وی  بر عهده خواهد گرفت. در اینصورت ، بیمه شده متعهد به عودت خسارت دریافتی در زمینه فقدان بار بر اساس این بیمه نامه خواهد بود.

 ویزای من سینگل است مولتی؟
در ویزای سینگل شخص یک بار حق ورود به کشور را دارد و پس از یک بار ورود و خارج شدن از کشور مربوطه حتی اگر از اعتبار زمانی ویزا باقی مانده باشد ویزای فوق بلا استفاده خواهد بود و عملا اعتباری ندارد.اما در ویزای مولتی شخص در طول مدت اعتبار ویزا بارها میتواند به کشور مورد نظر وارد و خارج شود. در ویزای مولتی کلمه مولتی و در ویزای سینگل عدد 1 تعیین کننده نوع ویزا هستند.